Seminarium: Status prawny radnego, czyli co każdy radny wiedzieć powinien
Termin: 04.06.2024r.
Miejsce: Grape Town Hotel, al. Wojska Polskiego 79, Zielona Góra
Zapisy: Rejestracja odbywa się poprzez formularz dostępny na dole strony do 30 maja br. do godziny 12.00.
CEL SEMINARIUM:
Celem seminarium jest praktyczne i przystępne omówienie podstawowych zagadnień prawnych związanych ze statusem prawnym radnego oraz funkcjonowaniem organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.
Program uwzględnia najnowsze zmiany w prawie samorządowym dokonane w latach 2018 – 2024 oraz aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych oraz organów nadzoru.
Program seminarium:
- Fundamenty samorządu terytorialnego – samorząd terytorialny w Konstytucji RP
i Europejskiej Karcie Samorządu Lokalnego - Podstawy ustroju jednostek samorządu terytorialnego
- Podstawowe prawa radnych
- Praca w radzie i jej komisjach oraz innych organach,
do których został wyznaczony - Prawo do diet i zwrotów kosztów podróży
- Ochrona prawna funkcjonariusza publicznego
- Ochrona stosunku pracy radnego
- Dostęp do informacji
- Praca w radzie i jej komisjach oraz innych organach,
- Podstawowe obowiązki radnych
- Złożenie ślubowania
- Praca w radzie i jej komisjach oraz innych organach, do których został wyznaczony
- Wykonywanie tzw. „mandatu wolnego”
- Obowiązek przestrzegania ustawowo określonych zakazów
- Obowiązek złożenia prawdziwego oświadczenia majątkowego
- Sankcje grożące radnym za nieprzestrzeganie ciążących na nich obowiązków?
- Funkcjonowanie rady gminy / rady powiatu i ich organów
- Procedura uchwałodawcza w jednostkach samorządu terytorialnego
- Nadzór i kontrola sądowa działalności jednostek samorządu terytorialnego
Czas trwania seminarium: 4h
Prowadzący:
- Maciej Kiełbus – Partner Zarządzający ZIEMSKI&PARTNERS KANCELARIA PRAWNA Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy sp. k. w Poznaniu współkierujący Działem Prawa Administracyjnego, ekspert ogólnopolskich i regionalnych organizacji samorządowych specjalizujący się w samorządowym prawie ustrojowym
oraz gospodarce odpadami komunalnymi, wykładowca na studiach podyplomowych dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi, doświadczony prelegent, autor licznych publikacji dotyczących prawa samorządowego, redaktor naczelny czasopisma internetowego „Prawo dla samorządu”; - Dr Adrian Misiejko – Konsultant w Dziale Prawa Administracyjnego Kancelarii, autor licznych ekspertyz i opinii prawnych dotyczących formy realizacji zadań publicznych przez podmioty samorządowe, autor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących prawa samorządowego, w tym monografii „Zakres zadań własnych gminy a prawne formy ich realizacji”, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, doświadczony prelegent.
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!
Koszt udziału w Seminarium wynosi 350 zł/os. Jest możliwość wzięcia udziału w dwóch szkoleniach za 500 zł/os.
Seminarium Vademecum Radnego: https://lubuskiegminy.pl/seminarium-vademecum-radnego/
Aby wziąć udział w wydarzeniu konieczna jest rejestracja za pomocą poniższego formularza:
Regulamin
Zgłoszenia dokonać można poprzez powyższy formularz. Po poprawnym wypełnieniu otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń mija dnia 30.05.2024 r.
Wniesienie rezygnacji z uczestnictwa w Seminarium po 30.05.2024 r. wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty w wysokości 150 zł. Brak rezygnacji i uczestnictwa wiążę się z pełną kwotą za seminarium.
Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego wystawia faktury tylko na gminy oraz inne podmioty instytucjonalne związane z naszą działalnością statutową, nie prowadzimy rozliczeń indywidualnych.
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zamknięcia listy. Organizator zastrzega sobie również prawo do zmiany lub odwołania Seminarium z powodu zbyt małej liczby uczestników lub z przyczyn niezależnych od Organizatora.