09.30 – 10.00 – Rejestracja
10.00 – 13.30 – Szkolenie
13.30 – 14.00 – Zakończenie – podsumowanie szkolenia / Obiad
Prelegent:
dr Rafał Bucholski – radca prawny, doradca podatkowy, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Finansowego INP Uniwersytetu Zielonogórskiego, autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego, finansowego, cywilnego i administracyjnego.
PROGRAM
- Zakres postępowania dowodowego w czynnościach sprawdzających.
- Prowadzenie kontroli podatkowej przez pracowników gmin – zakres, prawa, obowiązki, protokół.
- Wszczęcie postępowania z urzędu a wszczęcie na wniosek.
- Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych – ogólne, szczególne, do doręczeń.
- Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych a pełnomocnictwo cywilnoprawne.
- Co zrobić w sytuacji udzielenia wadliwego pełnomocnictwa?
- Braki formalne podania i ich usunięcie. Pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
- Skuteczne zbieranie dowodów w sprawie podatkowej.
- Ocena dowodowa.
- Jak prawidłowo sporządzić decyzję i jej uzasadnienie?
- Orzekanie na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej – wniosek, określenie zakresu wnioskowanej ulgi, związanie wnioskiem, postępowanie dowodowe, ocena wystąpienia przesłanek, eliminacja najczęstszych błędów.
- Wykonalność decyzji organu I instancji – kiedy nadać decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
- Wznowienie postępowania a stwierdzenie nieważności decyzji – dwa różne tryby wzruszenia decyzji ostatecznej.
- Wznowienie postępowania w sprawie zakończonej decyzją ustalającą na podstawie przesłanki określonej w art. 240 § 1 pkt 5 O.p. w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych.
- Zmiana decyzji podatkowej ostatecznej wskutek zmiany okoliczności faktycznych
w trybie art. 254 Ordynacji podatkowej – prawidłowe stosowanie procedury,
najczęstsze błędy. - Odmowa wszczęcia postępowania w trybie art. 165a O.p. a umorzenie postępowania w trybie art. 208 O.p.
- Ponaglenie na niezałatwienie sprawy podatkowej w terminie.
- Wydawanie decyzji na spadkobierców.
- Wydawanie interpretacji podatkowych.
- Wygasanie zobowiązań podatkowych.
- Przedawnienie zobowiązania podatkowego a przedawnienie prawa do wydania decyzji. Do kiedy mogą orzekać merytorycznie samorządowe kolegia odwoławcze?
- Inne zagadnienia zgłoszone przed szkoleniem.
FORMULARZ REJESTRACYJNY:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 350 zł/os.
Regulamin
Zgłoszenia dokonać można poprzez powyższy formularz. Po poprawnym wypełnieniu otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń mija dnia 06.05.2025 r.
Wniesienie rezygnacji z uczestnictwa w Seminarium po 06.05.2025 r. wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty w wysokości 200 zł. Brak rezygnacji i uczestnictwa wiążę się z pełną kwotą za seminarium.
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zamknięcia listy. Organizator zastrzega sobie również prawo do zmiany lub odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora.