Praktyczne problemy prowadzenia postępowania podatkowego, czynności sprawdzających i kontroli podatkowej

  • Strona Główna
  • Eventy
  • Praktyczne problemy prowadzenia postępowania podatkowego, czynności sprawdzających i kontroli podatkowej

09.30 – 10.00 – Rejestracja

10.00 – 13.30 – Szkolenie

13.30 – 14.00 – Zakończenie – podsumowanie szkolenia / Obiad

Prelegent:
dr Rafał Bucholski – radca prawny, doradca podatkowy, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Finansowego INP Uniwersytetu Zielonogórskiego, autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa podatkowego, finansowego, cywilnego i administracyjnego.

PROGRAM

  1. Zakres postępowania dowodowego w czynnościach sprawdzających.
  2. Prowadzenie kontroli podatkowej przez pracowników gmin – zakres, prawa, obowiązki, protokół.
  3. Wszczęcie postępowania z urzędu a wszczęcie na wniosek.
  4. Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych – ogólne, szczególne, do doręczeń.
  5. Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych a pełnomocnictwo cywilnoprawne.
  6. Co zrobić w sytuacji udzielenia wadliwego pełnomocnictwa?
  7. Braki formalne podania i ich usunięcie. Pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
  8. Skuteczne zbieranie dowodów w sprawie podatkowej.
  9. Ocena dowodowa.
  10. Jak prawidłowo sporządzić decyzję i jej uzasadnienie?
  11. Orzekanie na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej – wniosek, określenie zakresu wnioskowanej ulgi, związanie wnioskiem, postępowanie dowodowe, ocena wystąpienia przesłanek, eliminacja najczęstszych błędów.
  12. Wykonalność decyzji organu I instancji – kiedy nadać decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
  13. Wznowienie postępowania a stwierdzenie nieważności decyzji – dwa różne tryby wzruszenia decyzji ostatecznej.
  14. Wznowienie postępowania w sprawie zakończonej decyzją ustalającą na podstawie przesłanki określonej w art. 240 § 1 pkt 5 O.p. w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych.
  15. Zmiana decyzji podatkowej ostatecznej wskutek zmiany okoliczności faktycznych
    w trybie art. 254 Ordynacji podatkowej – prawidłowe stosowanie procedury,
    najczęstsze błędy.
  16. Odmowa wszczęcia postępowania w trybie art. 165a O.p. a umorzenie postępowania w trybie art. 208 O.p.
  17. Ponaglenie na niezałatwienie sprawy podatkowej w terminie.
  18. Wydawanie decyzji na spadkobierców.
  19. Wydawanie interpretacji podatkowych.
  20. Wygasanie zobowiązań podatkowych.
  21. Przedawnienie zobowiązania podatkowego a przedawnienie prawa do wydania decyzji. Do kiedy mogą orzekać merytorycznie samorządowe kolegia odwoławcze?
  22. Inne zagadnienia zgłoszone przed szkoleniem.

FORMULARZ REJESTRACYJNY:


UWAGA: Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 350 zł/os.

Regulamin

Zgłoszenia dokonać można poprzez powyższy formularz. Po poprawnym wypełnieniu otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń mija dnia 06.05.2025 r.

Wniesienie rezygnacji z uczestnictwa w Seminarium po 06.05.2025 r. wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty w wysokości 200 zł. Brak rezygnacji i uczestnictwa wiążę się z pełną kwotą za seminarium.

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zamknięcia listy. Organizator zastrzega sobie również prawo do zmiany lub odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora.