Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego, w ramach działań Ogólnopolskiego Porozumienia Organizacji Samorządowych (OPOS), wspiera wdrażanie procedur ochrony sygnalistów w samorządach.
Na tej stronie znajdą Państwo:
- Projekt wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, opracowany przez Grupę Innowacji Samorządowych w ramach przedsięwzięcia pn. „Benchmarking usług publicznych”.
- Notatkę dotyczącą ustawy o ochronie sygnalistów i przebiegu prac nad procedurami zgłoszeń, udostępnioną przez Śląski Związek Gmin i Powiatów – serdecznie dziękujemy za wsparcie.
- Materiały edukacyjne i szkoleniowe:
- Prezentacje i poradniki opracowane dla samorządów,
- Odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące wdrażania procedur i interpretacji przepisów.
Cel procedury:
Zapewnienie bezpieczeństwa i anonimowości sygnalistom oraz zwiększenie przejrzystości działania samorządów poprzez skuteczne zarządzanie zgłoszeniami dotyczącymi naruszeń prawa.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami, które wspierają wdrażanie przejrzystych i skutecznych procedur ochrony sygnalistów w samorządach.