Wdrożenie elektronicznego fakturowania w gminach

Od 26 listopada 2018 roku instytucje sektora finansów publicznych, będą zobowiązane przyjmować elektroniczne faktury ustrukturyzowane od dostawców w ramach zamówień publicznych. Elektroniczna faktura ustrukturyzowana oznacza dokument, który jest automatycznie pobierany i przetwarzany w systemach finansowo-księgowych, bez zaangażowania człowieka.

Zmiany o których mowa wynikają z konieczności implementacji do prawa polskiego przepisów europejskich, konkretnie zapisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/55/UE z 16 kwietnia 2014 r. w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych i będą musiały być wprowadzone w urzędach miast i gminy, gminnych jednostkach organizacyjne, gminne jednostki budżetowe – czyli wszystkie jednostki, które obowiązuje stosowanie Prawa zamówień publicznych.

Najbliższe 16 miesięcy to czas dla urzędów na dostosowanie się do planowanych zmian. Ministerstwo Rozwoju i Finansów wspólnie z Instytutem Logistyki i Magazynowania realizuje projekt „Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”, którego celem jest wprowadzenie faktur elektronicznych w relacjach z administracją publiczną i przedsiębiorcami. W ramach projektu uruchomiona zostanie Platforma e-fakturowania, która umożliwi odbieranie i wysyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych.

Szczegółowe informacje o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych znajdą Państwo na stronie: www.faktura.gov.pl

NASZE STANOWISKA
 
O.P.O.S.
OPINIE CZŁONKÓW ZRZESZENIA
 
SEJM-SENAT-PREZYDENT
SYGNAŁ ŚRODOWISKOWY
 
ZRZESZENIE W MEDIACH

Kalendarium

poprzednim miesiącu listopad 2018 następnym miesiącu
N P W Ś C Pt S
week 44 1 2 3
week 45 4 5 6 7 8 9 10
week 46 11 12 13 14 15 16 17
week 47 18 19 20 21 22 23 24
week 48 25 26 27 28 29 30

Facebook

Odliczamy

do rozpoczęcia trzeciego w tym roku Konwentu Zrzeszenia Gmin Województwa Lubuskiego (nad morzem)
Odliczanie zapewnia Go Mylo Countdown

Sonda

Czy jesteś za wprowadzeniem dwukadencyjności dla prezydentów, burmistrzów i wójtów?

TAK - 47.2%
NIE - 46%
Nie mam zdania - 6.8%

Wszystkie głosy: 176
Głosowanie na tą sondę zakończone aktywne: 01 Lis 2017 - 00:00

bottom
01.png02.png04.png06.png07.png08.png09.png10.png11.png12.png13.png14.png15.png16.png17.png
 
Copyright © 2014. lubuskiegminy.pl Designed by: